ML320 Cilinder valt uit

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
M-klasse
Type
TYPE W163
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002
Brandstof
Benzine
Reacties
18
Bekeken
2790
Gepost: 21-02-2013 18:57
Professional

marques

AutoMonteur
Universeel

Lid sinds: 29-11-2007
67 bijdragen

Goedenavond heren

Voor ik begin ik weet dat er al een zelfde probleem is geweest op deze forum maar gezien deze gesloten is en ik daar niet meer op kan reageren open ik een nieuwe.

We hebben een klant die het probleem heeft dat na vollast cilinder 6 niet meer mee doet, met alle gevolgen van dien. Zodra je de motor uit en aan zet is het weer voorbij.

Al geprobeerd ;

-Bougie's uitgewisseld.

-Bobine's uitgewisseld.

-Injector's uitgewisseld.

-Compressie gemeten.

Storing blijft in cilinder 6 ,vertegenwoordiger van Forte is vandaag langs geweest en we hebben een video opname gemaakt met de endoscoop en daar lijkt het op dat er wat groeven in cilinder 6 zitten en een duidelijk andere beeld dan cilinder 4.

Nu hebben we geprobeerd een lektest uit te voeren maar het lukt niet op de motor in BDP te zetten.

Ik heb een Lektester besteld en ik ga het morgen weer proberen, heeft iemand een tip op de motor in de BDP te zetten zodat de luchtdruk hem niet naar beneden drukt? Ik zelf dacht aan een reduceer ventiel en dan op bijvoorbeeld 2 bar te zetten en met de hand tegen te houden, maar ik weet niet of dit mogelijk is en zou het werken als ik de motor draai tijdens de test op de complete zuigerwand te testen ?

Ik de eerste discussie op deze forum gaan ze over op een Kat ,maar ik heb hellemaal geen problemen met de CO of viergas alleen als hij op 5 cilinders loopt is de mengsel arm maar dat lijkt mijn logisch.

Ze willen dat ik de kat ga vervangen van de linkerkant maar ik zie niet wat dit er mee te maken kan hebben.

Weet iemand hoe de vorige probleem is afgelopen en kan ik die lektest wel uitvoeren doe ik wil of kan het alleen met de motor in BDP ? Ik begrijp wel dat als ik de motor naar beneden draai de kleppen uiteindelijk open gaan en dan werkt het niet meer maar tot de klep open gaat zou het toch kunnen of is dat gek ?

Misschien een stomme vraag maar ik heb nog nooit met een lektest gewekt.

Uitgelezen met

KTS 540

Foutcodes

080 084 003

Bijgewerkt door marques op 21-02-2013 18:57
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken