problemen in koelsysteem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
M-klasse
Type
TYPE W164
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/9
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
1654
Gepost: 12-04-2018 08:33
Professional

AP125

eigenaar
APS-pompen
Anders/Overig

Lid sinds: 07-09-2015
2 bijdragen

ML 420 CDI gebruikte motor geplaatst omdat bestaande motor cilinderkop was gescheurt en lagers en drijfwerk (kettingen etc.) slecht was: deze gebruikte motor gaf gelijk problemen met (hoge) koelwaterdruk. In de garantietijd van de motor de auto retour waarna dit probleem "verholpen" was (hoge druk was weg) Deze motor weer problemen na ca. 8000km, bij nadere inspectie bleek er meer aan de hand te zijn: de leverancier had dit uitbesteed en de "reparateur" was zo slim geweest om de thermostaat eruit te halen. Deze motor daarna geheel gereviseerd: nieuwe lagers, nieuwe nokkenassen, koppen getest en waar nodig gevlakt, nieuwe kettingen, tandwielen, geleiders, nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat, nieuwe zuigers en veren, cilinderwanden gehoond, etc.: in feite dus een geheel gereviseerd blok. Blok geplaatst: weer een hogere druk en motor wordt warm in het koelsysteem: thermostaat gaat niet open... het lijkt of er lucht onder thermostaat blijft zitten en dus een storing koelwater Wij dachten misschien lekkage na revisie, maar bij afpersen (koude motor) op 1,3bar blijft deze gewoon op druk staan..Moeten we nu gaan zoeken richting EGR koeler? Dat deze luchtbellen in koelsysteem blaast, maar als dit zo is zou die toch ook lekken indien motor koud is? Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft    

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.