Noodloop P2359

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
753
Gepost: 30-03-2021 19:59
Professional

Tijss

Directeur / eigenaar
Anders/Overig

Lid sinds: 26-10-2018
22 bijdragen

Goedeavond, probleem met sprinter 315 OM646.

Gaat in noodloop bij normaal rijden in hoge versnelling met toerental tussen 2000/2700 toeren per min.

Storingscode die blijft terugkomen is P2359, te lage turbodruk.

In eerste instantie had de bus een te hoge verschildruk over roetfilter. deze zat dicht. vervangen door origineel nieuw exemplaar. egr klep is 2 maanden gelden vervangen.

Na controle inlaattraject was er een lekkage zichtbaar aan het kunstof inlaatspruitstuk. deze is vervangen. lekkage opgelost.

Als de storing gewist word en je gaat fors rijden en trekt hem steeds door to 3500/4000 toeren in elke versnelling gaat hij niet in noodloop turbodruk loopt dan op tot 2.7bar

Maar bij normale rijstijl gat hij na een aantal km weer in noodloop.

vacuumklepjes en turboverstellingen zijn gecontroleerd. vacuum blijft aanwezig tijdens storing tussen 800/1000mb

Wat wel opvalt is bij stilstaand gas geven de turbodruk eerst even onder de druk van het de luchtfilterdruk zakt en daarna er maar net boven komt.

bij het los nemen van de onderste inlaatslang na de interkoeler om de klep te controleren kwam er best een beetje olie uitgelopen.

Mijn volgende stap zou zijn om de kleine turbo te controleren ook omdat de motor van onderuit niet lekker trekt. pas vanaf 3000t begint hij echt goed te trekken.

Zie ik nog iet over het hoofd, alle tips welkom?

Mvgrt Tijs Schol

 

Gemeten

Turbodruk belast vacuum meting

Uitgelezen met

launch en autel

Foutcodes

P2359

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.