Achterklepvergrendeling op afstand via de HDFS-toets zonder functie.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
SL
Type
TYPE R230
Uitvoering
-
Brandstof
Benzine
Reacties
2
Bekeken
353
Gepost: 13-12-2021 20:29
Professional

Decoster


Zentrum für Aus- und Weiterbildung

Lid sinds: 13-05-2009
26 bijdragen

De achterklep kan worden geopend en gesloten via de voorste schakelaar in de bestuurdersdeur. De buitenschakelaar op de achterklep opent ook de achterklep, maar deze kan niet worden gesloten via de HDFS-knop (Mercedes S62/26). (image-1)

In de uitgangssituatie brandde de schakelaar niet. De stroomvoorziening die van de SAM-achterkant komt (N10/8) ontbrak.

Nadat deze fout was gecorrigeerd, kon het signaal van de knop (S62/26) worden gecontroleerd door meting op de PSE-module. (image-2)

Deze schakelaar is echter niet terug te vinden in de parameter, maar alleen de schakelaars S88/4, S88/8 en S69/10. Schakelaar S88/10 wordt ook weergegeven, maar het voertuig beschikt niet over deze noodopeningsmogelijkheid. De activiteit van de eerste drie schakelaars kon worden gecontroleerd.

Zijn er verschillende PSE-module, afhankelijk van de uitrusting? Het nummer van de regeleenheid (2308000048) is verschillende keren veranderd, maar volgens Mercedes zou het aan het voertuig kunnen worden toegewezen, wat ik niet kan controleren. Ik kan bijgevolg niet weten of de PSE-module het knopsignaal via het B-CAN doorstuurt naar de UVS-module en in hoeverre de keyless-module (N69/5) of de EZS-module (N73) ook verantwoordelijk is/zijn voor de vergrendeling op afstand?

Toen ik de B-CAN controleerde, vond ik de volgende afwijking: (image-3)

Voor mij wijst dit op een contactweerstand tussen CAN-H en CAN-L. Nadat alle aansluitingen zijn gecontroleerd en schoongemaakt, is deze meting niet meer reproduceerbaar.

Niettemin is in de absolute rusttoestand van het voertuig accuspanning te zien op de CAN-L-lijn en 0 V op de CAN-H-lijn. (image-4)

Ik heb hier geen verklaring voor. Is de reden achter het keyless systeem?

In dit voertuig heeft het B-CAN 3 potentiële verdelers. Alle drie zijn gecontroleerd zonder bevindingen. De accuspanning is op geen enkel moment gedaald, tenzij er een opzettelijke kortsluiting was tussen CAN-H en CAN-L of een activiteit om de bus te activeren. Andere componenten, zoals de jack module (N80) en de EZS-module (N73) hebben verbindingen tussen CAN-C en CAN-B. Deze zijn niet verder onderzocht. Deze zijn tot dusver niet verder onderzocht. Er zijn momenteel geen verdere storingen in de respectieve besturingseenheden.

Heeft iemand ooit zoiets gehad?

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

Geen foutcode

Downloads (5)

  • bild6.jpg
  • image-1.jpg
  • image-2.jpg
  • image-3.jpg
  • image-4.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken