Contactslot Sprinter demonteren

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Sprinter
Type
Sprinter
Uitvoering
-
Bouwjaar
1998
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
3517
Gepost: 05-09-2008 09:02
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Bij een kampeerauto gebouwd op een Sprinter chassis van 1998 werkt het contactslot niet (meer).

Na wat werkzaamheden moest de wagen verzet worden. Bij het starten leek het wel alsof de sleutel niet helemaal in de 'startstand' ging, maar maakt nog wel contact.

De keer erna ging de sleutel alleen nog maar in de acc. stand, maar de slag naar starten ging niet meer.

Vervolgens met reservesleutel geprobeerd om toch verder te komen, maar zonder succes.

Vervolgens contact opgenomen met een MB dealer en die kwam tot de conclusie dat het 'onderslot' kapot zou zijn.

Ik heb inmiddels de kap van de stuur kolom los en de zwarte unit weggehaal. De cylider is ook al uit het slot. Met een grote schroevendraaier is inderdaad het 'restand' van het binnenslot niet verder te draaien en ik moet nu dus waarschijnlijk het onderste deel (met de gesoldeerde bedrading eraan) los maken om verder te kunnen.

Ik krijg dit echter met geen mogelijkheid voor elkaar. is er een speciale manier om dit voor elkaar te krijgen?

Aan de voorkant van het contactslot zit een opening om een 'lipje in te drukken en daardoor komt er al iets speling op de onderkant. Aan de achterkant zou ook zo'n opening kunnen zitten, maar daar is dus niet bij te komen.

Wie heeft er een tip??

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen