Foutcode p2263 blijft terug komen.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Sprinter
Type
Sprinter
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Diesel
Reacties
4
Bekeken
3401
Gepost: 09-08-2021 17:09
Professional

Hulsel

Directeur / eigenaar
Anders/Overig

Lid sinds: 05-12-2016
33 bijdragen

Hallo, we hebben hier een mercedes sprinter staan uit juni 2011. OM 651.955/.957 deze motorcode. Hier hebben we het roetfilter vervangen ivm dat die vol zat en storing op gaf.Toen hebben we alle leerwaarde gerest. Na een paar weken is de klant terug gekomen met storingslampje toen gaf die p 2263 aan hebben rookmachine opgehad. Geen lekkage gevonden vacuumklepjes/magneetklep van turbo vervangen. Ook alles gedemonteerd om bij het inlaat spruitstuk te komen en gecontroleerd of er geen bouten waren afgebroken dit is niet het geval en alles uiteraard schoongemaakt en vast gezet.

Klant is er mee op vakantie gweest kan goed zijn dat die 300 km goed rijdt dan het lampje gaat branden en in noodloop zet die motor uit dan opnieuw starten en loopt weer goed voor paar honder kilometer.

Wat wel opvalt in de meetwaarde tijdens de proefrit is dat de Roetfilter belading in procenten oploopt. van 10% naar 35% en misschien nog wel hoger. IK zit te denken of misschien de verschildruksensor is overleden dat die daarom een foutocode geeft op de ladedruk. Dat die denkt dat het roetfilter te vol zit, ( deze is nieuw). Er is van mercedes wel een smartcase op die foutcode dat die verschildruksensor stuk kan gaan deze geeft ook maar 0,64 volt af tijdens proefrit.

Iemand hier ervaring mee of wat die waarde zal  moeten zijn?

alsvast bedankt!

Gemeten

Vacuum gemeten Rookmachine

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

p2263 turbo druk onder regelgrens.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.