start moeilijk in de morgen en komt lastig op gang..

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mini
Merk
Mini
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/11
Brandstof
Benzine
Reacties
21
Bekeken
843
Gepost: 01-09-2018 08:58
Professional

Dieter123

Lid sinds: 07-05-2011
27 bijdragen

hallo,

We hebben al enige tijd problemen met onze mini,

ik heb gezocht en heb deze gevonden: https://www.amtgarageforum.nl/mini/cooper/start-soms-niet-43178.html dit zou zomaar deze auto kunnen geweest zijn...

helaas geen oplossing,

de exacte klacht:  smorgens lang doorstarten slaat niet aan zolang je de sleutel vast houd, draai je hem even terug en dan weer proberen start hij direct,, loopt wel slecht even en komt moeilijk opgang,,, pas als je de straat uit bent is het ok,,,

 

(belangrijk. dus zolang je de sleutel vasthoud met doorstarten slaat hij niet aan...sleutel even terug en weer opnieuw gaat hij wel) dit is met beide sleutels.

tijden het doorstarten en niet aanslaan ruik je een brandstoflucht,,,

Uitlezen met ISTA geen storingen,,, lambdasondes vervangen, bougies, bobineblok met kabels deze was slecht,

Verschildruk sensor is vervangen.

luchmassameter is niet vervangen maar met uitgetrokken sensor geen verschil.

Met uitgetrokken nokkenassensor start de auto helemaal niet.

Motortoerental tijdens starten (krukassensor) is ok.

Tijdens de storing benzinedruk gemeten voor de rail,,,, opvoerdruk op contact is nog geen 2.0bar , tijdens starten gaat hij niet hoger, pas wanneer deze even aanslaat en slecht  opgang komt gaat hij langzaam naar 2.8 meer gaat hij niet krijgen,,,

Op het moment dat de motor dan goed loopt heeft de meter enige vertraging richting die 2.8 bar,dus gaat eerst goed lopen en dan zie je de meter pas naar 2.8 bar.

Wat ook opviel met de meter er aan was wanneer je eens goed gas gaf de meter terug zakte naar ongeveer 2.6 2.7 bar..

Wat bij deze mini ook opvalt is wanneer je de airco aanzet stationair het toerental zo ver naar beneden zakt je bang bent dat hij bijna afslaat.

ik dacht eerst zelf aan het EWS probleem maar de sleutel vrijgave is via startmotor maar deze wordt gewoon vrijgegeven..

Echt volle vermogen heeft deze auto ook niet...

Zien we nog iets over het hoofd?

we hebben wel de brandstoffilter voor de zekerheid besteld deze zou in de tank zitten bij de pomp..

iemand dit probleem eerder gehad?

Mvgr Dieter

Gemeten

2.0 benzinedruk opcontact 2.8 goed lopende motor

Uitgelezen met

ISTA

Foutcodes

nvt

Bijgewerkt door Dieter123 op 01-09-2018 09:00
Bijgewerkt door Dieter123 op 01-09-2018 09:01
Bijgewerkt door Dieter123 op 01-09-2018 09:08
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.