Lage druk bijna 0 bar

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mitsubishi
Merk
Mitsubishi
Model
Outlander
Type
Uitvoering
2.0 Invite+
Bouwjaar
2006
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
604
Gepost: 06-02-2023 21:46
Professional

Jeffh

Directeur / eigenaar
Garage de Baco
Anders/Overig

Lid sinds: 20-12-2022
16 bijdragen

Goeie dag,

 

Deze week een Outlander binnengekregen waarvan de poulie van de airco pomp afgelopen was, aangegeven aan de klant dat is vaak niet zomaar gebeurd en dat waarschijnlijk buiten de pomp ook iets anders aan de hand is.

Toestemming gekregen om te beginnen.

Systeem leeg gehaald er zat nog 375 gram gas in, van de 550.

 

Pomp vervangen, icm filter droger en druk gecontroleerd zag al direct dat de lage druk naar 0 bar ging hoge druk bleef rond de 6 bar staan, zodra de lage druk op 0 bar ging sloeg de pomp af, lage druk liep weer langzaam op naar 6 bar en de pomp sloeg weer aan en gelijk +- 10 sec ging de druk weer naar 0 en zo verder.

 

Computer aangesloten hella guttmann.

Storing in de aanstuureenheid van de koelvin deze ook vervangen en ventilatoren werkte nu ook beter en juist achteraf gezien.

Vervolgens probleem nog het zelfde.

Vervolgens het systeem weer leeggehaald om dat ik de leidingen wilde controleren of deze open zijn.

Ik merkte met het leeghalen dat niet alles in 1 x eruit ging moet het programma 3 x aan zetten voordat het systeem leeg was, dus ik dacht ja dit moet een verstopping zijn.

 

Ok systeem leeg, ( condensor was elders al recent vervangen) leidingen door geblazen, niet bijzonders gemerkt, blokventiel eraf gehaald zag er schoon uit maar toch vervangen het is er toch af en was niet heel prijzig wel orgineel bij de dealer besteld.

 

Wat opviel met het doorblazen van de verdamper kwam er behoorlijk veel olie uit, geen vuile maar helder groen, geen klonterige of iets gewoon goed vloeibaar, blazen via de ingaande kanaal niets geen olie maar blazen via de uitgang naar binnen behoorlijk veel olie eruit.

 

Oke alle O-ringen vervangen uiteraard, blokventiel, filterdroge, en de airco pomp. 

Maar het probleem blijft, 

Wie o wie heeft er tips.

 

Overzicht:

Met motor uit lage en hoge druk nagenoeg gelijk bijna 6 bar.

Zodra de motor start en airco inslaat gaat de lage druk naar bijna 0 en slaat de pomp weer uit, wanneer pomp uit is gaat de druk weer langzaam naar de 3 bar en dan slaat de pomp weer aan enz.enz

Vervangen pomp,blokventiel, filterdroger, druksensor ( vergeten te vermelden in het verhaal ) ventilator eco, gevuld met 550 gr volgens de computer gegevens.

Geen storingen meer aanwezig.

 

 

Bijgewerkt door Jeffh op 06-02-2023 21:48

Downloads (2)

  • img-20230202-wa0031.jpeg
  • vid-20230202-wa0023.mp4


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.