Slaat soms niet aan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Nissan
Merk
Nissan
Model
Primera
Type
TYPE P11
Uitvoering
-
Bouwjaar
1998/11
Brandstof
Benzine
Reacties
17
Bekeken
474
Gepost: 25-11-2016 23:12
Professional

Autoremco

Lid sinds: 04-11-2015
94 bijdragen

Primera binnengekregen omdat deze soms na afzetten niet meer zou starten. Gaat wel rond maar slaat niet aan

ANWB erbij geweest en die heeft hem gestart door remmenreiniger in de inlaat te spuiten. Na een paar tellen spuiten en tegelijk starten sloeg de auto aan en heeft het gewoon een paar dagen weer goed gedaan. Volgens ANWB zou de brandstofpomp defect zijn

Klant heeft de auto neergezet en hier start ie natuurlijk een week lang al perfect. Op1 keer na AUto rijdt ook perfect en trekt goed

Getest:                                                                   Brandstofdruk (in-line gemeten)  Bij op contact zetten 3 bar en bij starten zakt ie iets in naar 2.5 bar, bij aanslaan direct weer 3 bar. Vonk op alle cilinders                                                   Compressie in orde                                                Alle zekeringen etc                                                Uitgelezen (voor zover dat kan bij dit type). Geen foutcodes in systeem (code 55)                    Laadspanning dynamo in orde (13,7V)                Dynamo ook al afgekoppeld op aanraden van Nissan maar geeft ook geen verbetering.  Sturing op injectoren getest. Krijgt keurig elektrische puls aansturing op alle injectoren.

Auto meerdere uren laten lopen met onstekingslamp aangekoppeld zodat kon worden vastgesteld of bij uitval er nog wel vonk was .  Ook meerdere startpogingen.. 1 keer sloeg de auto af en startte 2 keer niet. In beide gevallen geen vonk.  Hierop besloten de complete ontsteking te vervangen omdat dit vaker voorkomt. Helaas is voor deze motor geen gebruikte te vinden en werd het een dure nieuwe

Auto startte direct goed, ontsteking op tijd gezet en bij stukje rijden ging ABS lamp branden. Auto heeft daarna nog 2 keer gestart, 20 min stationair gelopen maar na uitzetten start deze echt niet meer. Bij de inmiddels talloze startpogingen valt wel op dat de motor tijdens het starten af toe "vastloopt" Net of de ontsteking veel te vroeg staat. Maar dat is niet zo (gecontroleerd toen deze nog liep)  Als je de ontsteking met de hand maximaal te voren zet krijg je hetzelfde maar dan continu

Heeft vonk, heeft lucht, ontsteking staat op tijd, heeft brandstofdruk. Echter na veel startpogingen blijven de bougies droog. Losse brandstofpomp met hoge druk op een vat benzine gezet en aangesloten op brandstofleiding en retour. Geen verschil, Neuw brandstoffilter geplaatst. Kleine distributieketting (die over beide nokkenassen loopt) heeft wel wat speling.

Auto wil wel aanslaan (toerental verhoogt tijdens starten) maar pakt net niet aan. Heb het idee dat ie wel wil maar pakt echt net niet ver genoeg door. Pruttelt soms wel 1 a 2 seconden.

ALs je echter ruimschoots remmenreiniger rechtstreeks in de inlaat spuit en een seconde of 5 tot 10 start met veel gasgeven en remmenreiniger blijven spuiten pakt ie wel aan en blijft daarna ook keurig lopen. Rijdt dan ook perfect. ABS lamp blijft nu ook weer uit.  Als de auto volledig afgekoeld is start ie makkelijker (wel met hulp van remmenreiniger)

Wij zijn het spoor bijster....  Wie heeft een idee

Gemeten

Vonk, brandstof(druk), ontstekingstijdstip, luchtinlaat, laadspanning, alle zekeringen. Puls op injectoren. Uitgelezen (knippercode 55, geen storingen)

Uitgelezen met

handmatig (knippercode)

Bijgewerkt door Autoremco op 25-11-2016 23:17
Bijgewerkt door Autoremco op 25-11-2016 23:25
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen