Corsa Rateld. Mogelijk lekke koppaking

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Uitvoering
-
Bouwjaar
1997
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
4086
Gepost: 02-04-2008 19:02
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik reed vorige week op de snelweg en toen dacht ik dat ik iets hoorde tikken. Maar later was het weer weg. Gister een stuk mee gereden, en toen begon het weer en werd steeds erger. Je hoort het alleen als je echt gas geeft, een geratel achtig geluid. Ook loopt de auto een stuk bokkeriger, en als ik achteruit rij slaat hij erg snel af. Het motorstoringlampje gaat ook aan. Hoe harder ik rij en hoe meer gas ik geef hoe harder het tikt en ratelt. Het toeren tal maakte niet zoveel uit.

Ik heb hem toen zelf uitgelezen en daar kwam uit: EGR (logisch omdat deze is afgesloten i.v.m. powerbox) en Knock Sensor.

Ik ben toen eerst na de dealer in Zeewolde geweest, deze ook uitgelezen en er naar gekeken. Maar ze hadden niet echt tijd. Maar volgens die man moest waarschijnlijk de computer vervangen worden, en hij pingelde ook. Maar ik kon wel een afspraak maken voor over 2 weken.

Was niet echt tevreden met het antwoord en ben toen ook maar naar de dealer in Harderwijk geweest. Toen ik de motor starte zei hij direct al dat deze maar op 3 cilinders liep. En dat geratel kwam volgens hem doordat de motor veel meer schud op 3 cilinders dat de uitlaat ergens tegenaan kwam. Hij heeft hem toen even naar binnen gehaald. Bougies eruit gehaalt en die van cilinder 3 en 4 waren nat. Ook de cilinders zelf waren vochtig(heb zelf mee gekeken en er zat idd vocht op de cilinders). Volgens hem betekend dat of een kromme/verbrande klep. Of dat er een scheurtje in de koppakking tussen 3 en 4 zat. Hij heeft toen een compressie meeting gedaan bij cilinder 4 en deze was 0.

Ik kon volgens hem nog wel naar huis rijden maar was niet verstand verder te rijden ook i.v.m. de kat natuurlijk.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik er zelf verder achter kan komen wat nu precies het probleem zou kunnen zijn?

Vorige jaar is er op deze auto een nieuwe kop(revisie) + koppakking + d-riem + dynamo + accu etc op gekomen. Nu de boel al kapot? Ik rij er echt altijd erg vorzichtig mee als de auto nog koud is. Laat hem ALIJD netjes warm worden. Baal hier echt ontzettend van.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken