P0014

Opel
Merk
Opel
Model
Tour
Type
Uitvoering
1.2 T. L2H1 Edit. 7p
Brandstof
Benzine
Reacties
5
Bekeken
104
Gepost: 23-06-2025 10:44
Professional

Carsten

Autotechnicus
Van Hellemondt autoservice
Anders/Overig

Lid sinds: 29-12-2016
75 bijdragen

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met een auto en hoop dat iemand mij misschien kan helpen.

ik kreeg in December een auto binnen met hoog olieverbruik.

ik heb hier een revisiemotor in gebouwd en afgeleverd.

ik kreeg 2 weken later telefoon dat de auto een foutcode gaf p0014 en p15a2.

ik ben naar de opdrachtgever gereden en heb de nokkenassen uit de orginele motor ter plaatse in gebouwd.

auto reedt weer goed en zonder storing.

ongeveer 2 maanden later weer telefoon auto geeft storing en gaat in noodloop.

de auto opgehaald weer p0014 en niet te wissen.

ik heb de orginele motor gereviseerd en deze weer ingebouwd, ik heb wel weer de orginele nokkenassen gebruikt maar met een nieuw origineel nokkenas tandwiel.

wat mij wel opviel is dat de nokkenas niet in de juiste positie stond normaal klikt zo'n nokkenas tandwiel vast nu moest ik hem eerst met een tang terug draaien.daarom heb ik het tandwiel vervangen.het lijkt wel of hij hem vertraagd houdt.

vervolgens de fouten gewist en de auto liep weer prima, ik rij vervolgens de auto terug naar de opdrachtgever en na 100km ongeveer weer storing.

ik ben dus omgedraaid en terug gereden.

ik had ondertussen gelezen dat de stekkers van de nokkenassensoren ook gaar konden zijn ,dus heb ik de contacten bij elkaar geknepen en ben weer gaan rijden. 
de auto reedt daarna weer probleemloos.

tot ongeveer 2maanden later ,weer foutmelding , conclusie het moest eigenlijk wel aan de stekkers liggen.

ik heb dus een nieuwe Kabelboom besteld en de auto weer opgehaald, alleen voor ik daar weg reedt heb ik hem nog even uitgelezen.

hij gaf dit keer weer code p15a2, ik heb de code gewist en ben weer gaan rijden.

eenmaal hier aangekomen heb ik de motorkabelboom vervangen de oliedruk sensor en de oliedruk magneetklep de oliedruk blijft overigens wel in de buurt van de gewenste oliedruk.

Vervolgens weer flink proefgereden en de auto terug naar de opdrachtgever gebracht.

ik ga daar weer weg en 30 minuten later weer telefoon.

de klant kwam de auto halen zet hem op contact, (dus nog geen start) en weer storing.

weer p0014.

dus de vraag heeft iemand een idee?

de auto is van 2019

 

 

Uitgelezen met

Launch/autel

Foutcodes

P0014 , p15a2

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken