Temperatuur roetsensor circuit spanning te hoog

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk / model / type
Opel Zafira Zafira-B
Bouwjaar
2015/8
Brandstof
Diesel
Onderwerpen
Airbags
Diagnose apparatuur
Foutcodes
Motor
Roetfilters

Aantal reacties: 4
Aantal maal bekeken: 234

Gepost: 04-02-2019 16:19
Professional

Wveld

Chef werkplaats
Universeel

Lid sinds: 27-01-2016
8 bijdragen

Het betreft een Zafira C en niet een Zafira B.

Ik heb hier een rare storing mee. 

Storing GDS (MDI 2) originele opel tester:

* P1478 Temperatuur roetsensor circuit spanning te hoog.

KTS 570 Bosch:

* P1478 temperatuursensor voordeeltjessensor, hoge spanning.

EOBD:

*P1478 geen informatie beschikbaar.

Fout is statisch en ook niet te wissen.

Nu is het rare er bestaat in mijn weten geen roetsensor. Alleen druk verschil sensor.

En in het originele opel informatie programma (TIS) is de foutcode helemaal niet bekend?! 

Ook in de KTS tester van bosch staat er geen informatie van.

Als ik de meetwaarden met de opel diagnose tester bekijk. Dan geeft de meetwaarde van de "roetsensor" 950 graden weer. 

Nu zit er in de uitlaat van het begin naar het einde: een lambda sensor, temperatuursensor 1, roetfilter druk verschil sensor, temperatuur sensor 2, NOx sensor 1, NOx sensor 2, temperatuur sensor 3, injector adblue, en dan weer een NOx sensor.

Ik heb al deze stekkers er af gehad en dan staat er in de meetwaarde nog steeds 950 graden "roetsensor". En er komt ook geen foutcode bij die iets op een roetsensor lijkt.

De temperatuur sensoren 1,2,3 geven gewoon de juiste waarde met de stekkers er aan. Weerstanden van alle 3 sensoren ongeveer ook het zelfde met koude motor.

Maar ik kan er niet mee verder omdat ik niet weet wat ze bedoelen met deze foutcode. Ik vermoed dat ze een andere temperatuur sensor bedoelen dan de "roetsensor" dat het een foute beschrijving van de fout is door de diagnose testers.

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Vriendelijke groet Martijn

Uitgelezen met

KTS, MDI, EOBD

Foutcodes

P1478

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.