Continue + via botsschakelaar

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
106
Type
106
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000
Brandstof
Benzine
Reacties
13
Bekeken
762
Gepost: 18-08-2016 13:34
Professional

tijl3

leerkracht
Anders/Overig

Lid sinds: 13-03-2014
90 bijdragen

Beste,

één van onze leerlingen is er in geslaagd om + en - te wisselen, waardoor de alternator stuk en een deel van de bedrading gesmolten is. Nu hebben we al de draden hersteld, maar kregen toch geen ontsteking. Zo zijn we verder gaan zoeken en merkten we dat via de botsschakelaar er een plus naar het hoofdrelais werd gestuurd waardoor deze niet geschakeld kon worden. Als we de fiche van de botsschakelaar los koppelden en een rechtstreekse massa voorzien draait de wagen onmiddellijk en goed. Heeft iemand een idee waardoor de ecu daar steeds spanning stuurt ipv aan massa te leggen. Of moeten we ervan uitgaan dat het verkeerdelijk aansluiten van + en - de ecu toch stuk heeft gemaakt.

Mvg,

Tijl

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.