Gepost: 16-06-2008 09:54
                  
       	  
                	
                	             
 
                    	peugeottechnieker
  
						                                    
                        Diagnose monteur
Merkspecialist
						
                                     
					Lid sinds: 21-11-2007
430 bijdragen
                	
                             
            	
              
               	 Heren techneuten,
Er staat in onze werkplaats een J5 Camper met een gebroken nokkenas (in 3 stukken) de distributie riem is nog heel.  Nu wil het geval dat wij een jaar geleden op deze auto  een ruilcilinderkop gemonteerd hebben om dat de db riem gebroken was en de nokkenas ook op 3 stukken. Nu dus 1 jaar en een paar duizend kilometer verder staan we voor het zelfde probleem.  Vorig jaar dachten we dat een gebroken riem  de oorzaak was van de gebroken nokkenas.  Nu het zelfde weer gebeurt is heb ik daar sterk mijn twijfels over.  De riem zat er nu weliswaar nog op maar was een heel eindverprongen. (op de nokkenas ongeveer 270 graden). De krukas is dus 1.5 keer rondgedraait terwijl de nokkenas stilstond.   De klant klaagt over een af en toe oplichtend olie lampje in een rechterbocht.  Het olie niveau is in orde en de nokkenaslagers zijn niet beschadigt ook geen slijtage sporen op de stoters te zien.  De uitsteekhoogte van de zuigers is binnen de tolerantie voor wat betrefd montage dikte koppakking. Het krukastandwiel en nokkenastandwiel zaten nog op de goede plek gespied.  Nokkenas zou dus geblokkeerd kunnen hebben maar waarom ??
Wie heeft hier een antwoord op ?  Alle info is welkom.Wij staan hier eigenlijk even met onze mond vol tanden.  
PT  nieker
                 
            
				    
             
			
				AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. 
 Inloggen  Account aanmaken