Distributieriem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
Partner
Type
Partner
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
420
Gepost: 21-08-2018 12:51
Professional

KOENIE

After sales manager
Anders/Overig

Lid sinds: 04-01-2018
475 bijdragen

Wij kregen een wagen binnen waar de klant zelf zijn distributieriem heeft afgedaan en de waterpomp heeft vervangen . Hij heeft de rielm er zelf niet meer opgelegd omdat hij vond dat er te veel speling op de kruaspolie zat . Er zit inderdaar wel veel speling op de spie en het krukastandwiel , maar dit blijkt zo te zijn bij Peugeot ?  Motor DW8B 1900 Diesel 51 kw . Als we het vliegwiel blokkeren en de nokkenas en mazoutpomp ligt de riem volgens mij goed , maar als we de motor ronddraaien komt bij op een punt vast te zitten .

Zien we iets over het hoofd , of heeeft het toch met die speling van het krukastandwiel te maken ?

Klant zegt dat hij zeker niet gestart heeft !

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen