Koppelings pedaal komt niet terug na tijd stil staan.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
Partner
Type
Partner
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/9
Brandstof
Diesel
Reacties
11
Bekeken
764
Gepost: 04-09-2019 10:03
Professional

HandigeHarie

Technische specialist
Auto service Tiel
Universeel

Lid sinds: 22-10-2015
62 bijdragen

Deze partner kwam bij ons binnen met een defecte koppeling. Deze hebben we compleet vervangen voor een nieuwe set inclusief het prise-as lager en schuif bus op versnellingsbak. 

Ook is de orginele versnellingsbak vervangen voor een gebruikte variant. Oude bak was een gat in het vliegwielhuis geslagen door defecte koppeling.

Omdat de Hulpkoppelings cilinder ook gelekt heeft hebben we deze meteen mee vervangen. 

Alles netjes ontlucht en proefrit gemaakt. Auto gewassen en klaar gezet voor retour klant. 

Echter de ochtend na de reparatie stappen we in de auto en bedienen de koppeling. Deze vloelt de eerste centimeters loos en komt niet volledig terug naar boven. De koppeling komt op dat moment wel vrij. Het pedaal blijft terug komen tot halverwegen de totale slag. Druk je nu je voet onder het pedaal en haal je hem omhoog. Is daarna de slag weer normaal en koppelt de auto prima.

Ons idee was dus dat de hooftkoppelings cilinder terug loopt en of het systeem ergens een lekkage heeft. 

Uitwendig vinden we geen lekkage, ook hebben we de pedaal constructie gesmeerd/gecontroleerd op zware punten, geen bijzonderheden aangetroffen.  Hierop hebben we de hoofd cilinder vervangen. 

weer ontlucht en weg gezet. Volgende ochtend weer het zelfde probleem. 

Omdat het voelt als een druk verlies wat na een flink aantal keren pompen verdwijnt. Besloten de  leiding tussen de beide cilinders inclusief de o-ringen te vervang + nogmaals de hulpcilinder.

Helaas, nog steeds geen resultaat.

Omdat de hoofkoppelinscilider in eerste instantie is vervangen door een "imitatie" (Force) . Besloten deze orgineel te bestellen er te monteren.

Helaas nog steeeds de zelfde klacht.....

Wat gebeurt er hier en gaat er fout? Hoe kan de koppelingsdruk weg zakken na een tijd staan zonder uitwendige lekkage of lucht in het systeem?

 

Voor de aanvulling. Het systeem is iedere keer na de klacht weer op nieuw ontlucht. zowel met de hand als met een druk apparaat. Echter komt er geen lucht meer uit.

Wie heeft de goude tip?

Gemeten

nvt

Uitgelezen met

nvt

Foutcodes

nvt

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen