Gepost: 28-08-2006 22:20
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Geachte heren.
ik heb even advies nodig met betrekking tot bovenstaande auto.
Probleem is dat de kachel niet werkte( gaf geen warme lucht), maar koelwater zat er voldoende in. Dus, verstopt dacht ik het weekend.
Nu ben ik er vanavond bijgeweest, en inderdaad, mijn nachtmerrie werd weer waar, er zit een radiatorpil in.
Nu heb ik een gedeelte van het koelwater weg laten stromen, door de klikverbinding bij het schutbord los te trekken, en daarna water met soda erin gedaan, om zodoende de troep eruit te spoelen. Echter bij het ontluchten ging het fout, nadat ik de reservoirdop erop had gedaan, en nog een keer het ontluchtingsschroefje bij dit kliksysteem wilde opendraaien, klapte dit hele ding eraf, gevolg, weer water weg.Mijn eigen schuld dus, want hij zat niet goed geborgd ( stomstom).
beetje laten afkoelen, alles opnieuw vastgezet, afgevuld, maar nu krijg ik dat hele apparaat niet meer ontlucht, er blijft lucht komen in het reservoir, en uit de nippel bovenin de radiateur. Nou weet ik dat ze erg moeilijk te ontluchten zijn, maar dit ging toch echt te ver. zelfs een kwartier na het afzetten, bleef er lucht uitkomen.
Goede raad is duur, en in overleg met eigenaar besloten om morgen toch maar kachelradiator te vernieuwen, aangezien deze ook al sporen van lekkage vertoont ( waarschijnlijk dus de oorzaak waarom de pil is toegevoegd.)
Hieromtrent heb ik nu dus 3 vragen.
1- Kan het zijn dat hij niet meer ontluchtte, omdat de motor inmiddels al op bedrijfstemperatuur was ???
2- Is de Kachelradiotor makkelijk te vervangen, of is dit een complete daschboardoperatie ??
3- Wat is de juiste manier om het geval weer te ontluchten. ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken