Afslaan motor, en of niet aanpakken

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Scénic
Type
Scénic I
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000/2
Brandstof
Benzine
Reacties
11
Bekeken
3522
Gepost: 01-08-2011 21:52
Professional

bennie

Eigenaar
Auto Bulter
Universeel

Lid sinds: 27-11-2007
216 bijdragen

Ik hen een Scenic ingeruild, wat mij al een vreemde handel leek daar de mensen een Opel Zafira weer kochten van het zelfde bouwjaar, en met meer km. Toch betaalden ze 1500 euro toe.

Vorige eigenaar gevraagd of er problemen waren met de auto, omdat ze voor hun vakantie de Opel wilden hebben, maar ja dat zullen ze je natuurlijk nooit vertellen. Volgens hen liep de Renault perfect, alleen ze waren Opel mensen, en de Scenic had geen airco.

Een week later de Scenic aan een kennis verkocht, die er gelijk de andere dag mee naar Zwitserland wilde. De auto reed ook perfect, en de distributie was voor 10000 km vervangen.

Maar na 600 km bleef de auto stil staan, en werd afgesleept naar een Renault garage. Volgens hen was de krukassensor al vervangen, en het signaal kwam tot de ECU die het niet goed verwerkte.Ook de bedrading hadden ze doorgemeten. Dus volgens hen moest de ECU vervangen worden. Na 6 dagen kon de auto weer opgehaald worden, en reed weer perfect.   De man is toen met de auto doorgereden naar Zwitserland, en enkele dagen later weer naar huis. Totaal 800 km.

100 km voor bestemming bleef de auto weer staan, en met steeds opnieuw starten is hij thuis gekomen. Toen ik de andere dag bij de auto kwam wilde de motor even aanspringen, maar sloeg dan gelijk weer af. Afgesleept en bij de werkplaats liep hij natuurlijk weer. ( een tijdje) Echter hoorden we de waterpomp verschrikkelijk rammelen, wat deze volgens de kennis bij de garage in Duitsland ook al had gedaan. Vandaag waterpomp vervangen en bleek de distributie 1 tand er naast te staan.

Na deze reparatie starten en perfect lopen, echter maar 3 km. en de ellende begon opnieuw. Voor de zekerheid de krukas sensor met stekker nog eens vervangen, geen resultaat.

Soms springt de motor aan en slaat gelijk weer af, en een andere keer blijft hij wel een minuut lopen. Soms kun je ook starten maar sprint hij helemaal niet aan.

Wel regelmatig de volgende foutcode, maar ook niet iedere keer:

DF017:  vliegwielsignaal sensorcircuit tandsignaal ontbreekt.

Tot ik er net achter kwam dat wanneer ik een slinger aan het stuur gaf, de motor gelijk uitvalt. Ik heb nu de stekker van de druksensor van de stuurbekrachtiging in de pomp losgehaald, en fouten gewist. Net 5 km gereden zonder problemen, ook als ik een slinger aan het stuur geef. Morgen maar weer en langere proefrit proberen te maken

Kan iemand de samenhang van het krukassignaal met de druksensor verklaren?

 

Uitgelezen met

WOW

Foutcodes

DF017

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken