Contact blijft aan en wil niet aanslaan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Scénic
Type
Scénic I
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002
Brandstof
Diesel
Reacties
11
Bekeken
4669
Gepost: 05-04-2009 12:24
Professional

haafer

Lid sinds: 05-04-2009
12 bijdragen
Ik heb een Renault Megane Scenic uit 2002, Het 2e model van de oudere serie waarbi de accu niet onder de stoel zit maar bij de motor.

Nou is er het volgende aan de hand.

Ik heb deze auto gewassen en dat doe ik wel vaker.
1 dag na het wassen begonnen de kuren en is het niet opgehouden.

Auto deed uitzichzelf contact, ruitenwisser (tot de helft van het raam), en knipperlichten aan.
Hier was ik helaas niet bij maar heb het wel 1x gezien bij het dichtslaan vd bestuurdersdeur.

Nu staat her er als volgt bij :

Dashboardverlichting en alle lampjes die in accesoirestand branden blijven branden (stand voor het starten vd auto) Deze branden wel wat lichter dan normaal maar ze branden.
Als dit zich voordoet kan de auto niet gestart worden wel starten maar slaat niet aan.
Zolang het contact blijft branden ( ZELFS ALS DE SLEUTEL VERWIJDERD IS ) slaat deze auto niet aan en is de afstandsbediening vd auto niet te gebruiken om de auto te vergrendelen/ontgrendelen (FM).
Hierdoor blijft de startonderbreking onderbroken en slaat deze waasrchijnlijk daarom ook niet aan.

Nou heb ik het volgende reeds geprobeerd (na het uitspitten van AMTforum)
Linksonder bij de zekeringkast heb ik alles losgehaald en ben net zolang doorgegaan met lostrekken vd stekkers totdat het contact uit zou gaan.
Dit leek mij een logische redenering omdat iets (een relais bv ) nog spanning houdt waardaar het contact blijft branden.
Nu heb ik alles losgehaald en het contact brandt nog steeds ???
Dit heb ik ook gedaan bij relais in de zekeringkast bij de accu.
Ook hier geen resultaat.
De enige manier om het contact uit te zetten en de afstandsbediening werkend te krijgen is om de 1e zekering in het compartiment bij de accu van 70A los te halen.
Hierbij gaat het Motormanagement uit.
Ik ga er niet van uit dat het motormanagment invloed heeft op het contact van deze auto maar ik laat me graag verassen.

Overigens ben ik nergens vocht en of water tegengekomen bij de UCH (linksonder), zekeringencompartiment zowel binnen als buiten.

Zou iemand mij met dit rare verschinsel kunnen helpen.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken