Seat Leon 1.4 TSI 125pk (CAXC) Misfire's Cilinder 1

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Leon
Type
Leon
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009/11
Brandstof
Benzine
Reacties
473
Bekeken
9192
Gepost: 17-12-2015 18:02
Professional

Bjorn1989

Electrotechnicus

Lid sinds: 16-12-2015
193 bijdragen

Goede dag,

 

Ik heb een seat Leon 1.4 TSI 125PK CAXC staan waar de ketting versprongen was.

 

Alle inlaatkleppen waren krom, waarna de kop gereviceerd is, vlakken (3mm), 16 nieuwe kleppen, 16 nieuwe klepzittingen, reinigen, LPG klepgeleiders geplaatst, en stalen pakking ipv karton.

Dit alles heeft de koprevisie onder druk laten staan en is goed.

 

Kop gemonteerd met nieuwe tandwielen, spanner, geleiders, ketting, krukaskering, nieuwe Olie en filters.

Zeefje is uit de kop weggelaten en een oring geplaatst.

 

die 3mm vlakken was nodig omdat de kop na de eerste keer montage niet goed bleek te zij doordat een nieuwe klep warmgelopen was, en de klepgeleider 3mm gezakt is waardoor de klep niet meer kon sluiten.

 

nu staat alles met het afstelgereedschap op tijd, maar nu heeft hij misfires op cilinder 1. Heeft hij niet altijd, maar soms maar een paar per minuut en soms tientallen en soms niks. Dit alles bij stationair en rijdend. De uitlaat ploft ook (ontbrande brandstof die in de hete uitlaat komt?)

 

nu hebben we de bobines al verwisseld met andere cilinders en bougies verwisseld met een andere cilinder, maar het probleem blijft op cilinder 1.

 

De uitlaat ploft vaker dan hij misfires aangeeft in VCDS.

 

Hij heeft 1x de foutcode P0301 gegeven, en daarna niet meer (minder misfires per minuut)

 

Wat kan het zijn? En wat kan ik hieraan meten?

 

alvast bedankt.

 

 

Uitgelezen met

VCDS

Foutcodes

P0301

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.