Cilnder 1 geeft minder compressie als cilinder 2, 3 en 4

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Toledo
Type
Toledo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2001
Brandstof
Benzine
Reacties
5
Bekeken
5505
Gepost: 16-03-2008 19:27
Professional

klabe

Lid sinds: 16-03-2008
8 bijdragen

Beste,

Doordat de motor niet mooi draaide en het storingslampje  branden heb ik deze bij de seat dealer uit laten lezen en gaf deze aan dat cilinder 1 sporadies over sloeg ik heb er toen nieuwe bougies in  gezet plus de bobine's gecheckt omdat het lampje nu wel uit is maar de motor nog niet mooi liep  heeft een kennis van mij een compresie test uit gevoert.

Nu blijkt dat bij cilinder 1  de compresie bijna de helft minder is als van de overige cilinders die zijn nagenoeg het zelfde.

Nu heb ik gehoort dat dit 3 oorzaken kan hebben :

1 kapote koppaking - lijkt mij niet want de temperatuur loopt niet op en ook zit er geen olie in het koelvloeistof reservoir en er hoeft ook geen koelvloeistof worden bij gevuld en zie geen witte rookpluimen uit de uitlaat.

2 kapote zuiger/zuigerveren - ik hoor geen rare of tikkende geluiden bij het motorblok en ook het oliepeil blijft mooi op peil.

3 kleppen - nu is er na heel wat uurtjes sleutelen  de kop gedemonteerd maar kan ik bij de in/uitlaat klep van cilinder 1 niet echt een verschil zien met die van de andere kleppen.

Kan het zijn dat dit bijna niet met het blote oog te zien is??

De kop wordt dan ook morgen weg gebracht naar een gespecialeerd bedrijf die revisies doen maar nu is het mijn vraag heeft iemand van jullie een diagnosse of heeft dit al eens heerder meegemaakt.

 

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken