P1340

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Toledo
Type
Toledo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002/4
Brandstof
Benzine
Reacties
4
Bekeken
1999
Gepost: 13-07-2013 11:28
Professional

Melsen


Universeel

Lid sinds: 14-04-2013
3 bijdragen

Seat Toledo 2.3 V5 heeft storingscode P1340 (krukaspositie komt niet overeen met nokkenaspositie).

Timing gecontroleerd door krukaspoelie met merkteken gelijk gezet en inkepingen in nokkenassen horizontaal geplaatst. Timing komt niet overeen, is 1 tand versprongen.

Vervolgens distributiekettingen gedemonteerd, nieuwe gemonteerd (oude waren vrijwel niet opgerekt). Tevens geleideblokken en beide kettingspanners vernieuwd en alles weer gemonteerd.

Auto startte direct, maar liep meteen erg onrustig en ligt echt te schudden in zijn rubbers.

Dezelfde foutcode is ook weer teruggekomen.

Carter gedemonteerd, oliezeef schoon gemaakt en oliepompje gecontroleerd, niets aan te zien. Dit om er zeker van te zijn dat de kettingspanners en nokkenasverstellers olie krijgen. (Geen oliedruk gecontroleerd, maar oliedruklampje gaat uit). Vervolgens nieuwe olie en filter gemonteerd.

Auto liep daarna iets beter, maar storing en onrustig lopen blijft.

Weer klepdeksel verwijderd om timing te controleren. Wat mij nu opvalt is dat de inkepingen van de uitlaat nokkenas netjes horizontaal staan, maar de inlaatnokkenas dus niet. Deze staat nu 1 tandje verkeerd. Als ik nu de nokkenas verdraai met een sleutel (ketting blijft gemonteerd), dan kan ik hem wel verstellen in de positie zoals hij zou moeten staan.

Mijn vraag is nu, hoe ik kan controleren of de nokkenasversteller correct werkt en of bij het monteren van de ketting de nokkenas ook een bepaald nulpunt heeft?

Graag jullie reacties.

Mvg, Peter

Uitgelezen met

Autoboss

Foutcodes

P1340

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken