NADIESELEN

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
USA Cars
Model
Coupé
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1969/2
Brandstof
Benzine
Reacties
56
Bekeken
877
Gepost: 21-08-2016 12:42
Professional

Diktech

Directeur
Diktech Enterprises
Anders/Overig

Lid sinds: 22-06-2011
121 bijdragen

Ik heb een Ford Mustang in onderhoud en deze blijft nadieselen als deze warm is.

Er ligt een stroker 427 in met 535 PK en dit is een kratmotor uit de states.

Het enigste wat over gezet is van de oude motor was de ontsteking, intake manifold en de carburateur. De ontsteking heb ik al compleet vervangen net als de carburateur. Alles staat volgens de specs afgesteld en op tijd( ookal verander ik er wat aan, het probleem blijft).

Het intake manifold heb ik er 3 keer afgehad in totaal, maar daar is weinig tot niets aan te zien en past perfect. Een van de twee cilinderkoppen heb ik al gedemonteerd gehad om te kijken of er gloeipunten zijn in de cil. kop maar ook hier niets te zien. De bougies zijn van het merk en type wat de fabrikant( Ford motorsport USA) opgeeft en ook de roetaanslag in de cilinderkop is te verwaarlozen. Ontstekingstijdstip klopt bij alle toerentallen en zoals al gezegd het nadieselen blijft ook als ik het tijdstip verander.

Ik ben er nu al een half jaar mee bezig maar kom er niet uit!

Iemand hier een gouden tip?????

Alvast dank,

Dik.

Gemeten

Benzine druk 7 Bar bij lopende motor(mechanische competitie benzine pomp), verder enkel maar af te stellen met stroboscoop.

Uitgelezen met

N.V.T.

Foutcodes

N.V.T.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.