Injector Circuit, p0204

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
USA Cars
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1999
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
10044
Gepost: 10-08-2009 19:16
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Beste mensen,

Bij koude start geen last (in ieder geval niet merkbaar), bij warmere motor begint deze te stotteren onder het rijden.

M'n eerste gevoel ging naar een ontstekingsprobleem, er waren geen foutcodes aanwezig en in de (beknopte) datalijst kon ik geen opmerkelijke dingen vinden, stationair deed hij het (nog) goed.

Aangezien een aantal duizend km geleden ik van deze auto de koppakkingen heb vervangen (en gelijk beide koppen 'n revisiebeurtje laten geven) en een grote beurt, heb ik het kader van baat 't niet dan schaadt het niet, de bougiekabels vervangen. Dat had geen effect. Aangezien het gestotter er alleen rijdend was, kon ik moeilijk het probleem ontdekken. Eén nieuwe bobine gehaald (ik bleef een beetje in m'n ontstekingsgevoel hangen), en op alle drie de plekken geprobeerd, geen resultaat. Ontstekingsmodule ook niet. Toen vond ik het genoeg, ik wilde niet meer gissen. Ik weer gaan rijden, uitlezen etc.. en wat denk je, de auto besloot op een gegeven moment, als ie goed warm is, stationair ook slecht te lopen, duidelijk op 5 cilinders gewoon. Echt te zoeken hoefde ik niet, MIL begon al te branden, p0204, injector (circuit) cil 4.

Prima, ik 2 en 4 omgewisseld (sneller gezegd dan gewisseld), gewist, en weer goed warm laten lopen.

En weer p0204, hiermee kan ik de injector dus uitsluiten.

Vervolgens weerstand gemeten tussen stuurdraad en ecu, 0 ohm. Logisch, hij doet ie koud gewoon prima.

Een P21W lamp op de injectorstekker aangesloten, + op stuurdraad bij de ecu (ecu los uiteraard) en een massaatje aan de andere draad (direct bij injectorstekker, injectoren krijgen hun + van 1 draad die vertakt bij de injectoren, dit is in prima staat) (+ op (massa)stuurdraad ipv de +aansluiting om andere eventuele componenten niet aan te sturen). Deze blijft goed branden, spanning belast bij lamp zakte van 12,08v naar 11,98v bleef hier op staan. Ik concludeer hier uit dat de bedrading goed is.

Ik kom alleen uit op de ECU. Komt dit vaker voor bij deze auto? USA autodemontagebedrijf zei 'ik heb er nog nooit een verkocht' (helaas ook niet aan mij, hij had 't exacte nummer niet).

Voordat ik half Nederland afzoek, wil ik hier eigenlijk wel zeker in zijn, al ben ik dat al redelijk. Zoek het laatste restje zekerheid nog. ;) Of is er iemand die andere ideeen hier over heeft?

Lang verhaal, sorry, maar wel duidelijk zo hoop ik.

Alvast bedankt!

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.