16556 komt soms terug

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2001/2
Brandstof
Benzine
Reacties
13
Bekeken
1323
Gepost: 26-11-2010 11:43
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
6338 bijdragen

Heb nu een Golf staan die af en toe foutcode 16556 geeft. Lambdaregeling te rijk. Brandstofdruk gemeten is goed. Bougies zijn pas vervangen en zijn de juiste. Geen valse lucht. Nu staat aditieve steeds op -7%. Dus compenseren voor een te rijk mengsel. In de KTS staat dat lambdasensoren S1 en S2 niet gereed zijn en dat de lambdaregeling en verwarming op uit staan. Dit leek mijn niet juist dus alles doorgemeten, maar wel een verwarming en lambdawaardes zijn gemeten hetzelfde als uitgelezen. Echter in de vag-com staat dat alles wel op aan is en dat de sensor gereed is. Dus lekker fijn, maar KTS heeft een fout. Ticket van aan gemaakt. Je kan geen gewone servicefax meer sturen.
LMM is ook al vervangen, maar aditieve blijft in de min staan. Lambdaregeling zelf staat nu wel rond de 0% te pendelen. Ik denk zelf dat als aditieve onder de -10% komt dat die foutcode weer terug komt. Koelvloeistof temp.sensor is nu ook vervangen ivm verkeerd aangeven op display.

4 Gastest:

HC=1 O2= 0 CO=0,03 CO2=15,3.

Dis.riem is op 31000KM vervangen.

Zit nu aan een lekkende injector te denken. Lastige is dat foutcode nu niet terug komt, waardes zijn al beter geworden. Ook een reiniger in de tank gedaan. Misschien toch nog maar een keer de klant laten rijden zodat readiness afgerond is.

Iemand nog een suggestie
 

Uitgelezen met

Vag/com en KTS

Foutcodes

16556

Bijgewerkt door iwan op 26-11-2010 12:21
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen