Uitvallen van elektrische stuurbekrachtiging

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002
Brandstof
Diesel
Reacties
23
Bekeken
8167
Gepost: 11-11-2008 16:31
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo, de elektrische stuurbekrachtiging valt som uit (lapje gaat branden) en na het afzetten van de motor blijkt eveneens de batterij leeg te zijn. Ik heb de motor gestart met behulp van een startbatterij. De stuurbekrachtiging werkt nog steeds niet. Ik heb de wagen naar de werkplaats gereden (+/- 30 km) met de verlichting aan. Na aankomst de motor stilgelegd, en na enkele minuten zonder problemen terug gestart. Het lampje van de stuurbekrachtiging brandde nog steeds. Na bijna 2 dagen stilstand startte de motor nog altijd probleemloos, maar nu is het controlelampje uit. Volgende foutcodes werden uitgelezen:

45F7: laadsignaal generatoraansluiting DF onlogisch (foutcode in motorelektronica)

0508: ECU voor stuurbekrachtiging klem 30 (foutcode in elektro-hydraulische stuurbekrachtiging 1.0)

063E: spanning rij-accu: signaal te laag (foutcode in centrale elektronica)

0214: spanning te laag (foutcode in airbag)

Batterij getest: blijk OK te zijn.Alternator getest: OK

Massapunten op linker chassisbalk zijn eveneens Ok

Is er iemand die mij kan helpen? Dank bij voorbaat. Paul

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen