Timing probleem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Tiguan
Type
Tiguan
Uitvoering
-
Brandstof
Benzine
Reacties
14
Bekeken
1341
Gepost: 19-03-2019 12:01
Professional

2TrusT

Directeur
2TrusT
Universeel

Lid sinds: 30-09-2013
129 bijdragen

Hallo, ik ben al een tijd bezig met deze Tiguan. Auto is Japanse import. Inlaatspruitstuk al losgehaald en schoongemaakt. Geen misfire problemen meer. De auto start moeilijk als ie warm is. Koud start ie direct. Rijd verder prima. De distributie staat op tijd en de ketting staat lekker strak. Smeerolie waarschuwing knippert rood als het contact aan is. De foutcodes die ik krijg zijn

- 00010 (P000A) intake camshaft regulation slowly

- 00833 (P0341) camshaft position sensor range/performance

- 00017 (P0011) camshaft timing over advanced

Ik heb er al eea over gelezen en blijkt dat de smeerolie druk een rol kan spelen. Ik heb deze gemeten,

koude start 40psi, na 5 min 12psi, bij 2500 rpm na 5 min 22psi. Is de druk van 12psi niet te weinig? Zou dit het probleem kunenn veroorzaken? Kan ik bepaalde data uitlezen met VCDS om de oorzaal te vinden?

Uitgelezen met

Launch CRP128

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.