Stuur blokkeert vanuit nulpunt

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volvo
Merk
Volvo
Model
V50
Type
V50
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005
Brandstof
Benzine
Reacties
18
Bekeken
817
Gepost: 23-01-2023 23:01
Professional

Hado45

Eigenaar
Universeel

Lid sinds: 03-08-2012
153 bijdragen

Heren,

we hebben deze V50 van een handelaar binnengekregen. Als het stuur recht staat(nul punt) en je wil naar links of rechts draaien lijkt het of je door een heel zwaar punt moet. Als je behoorlijk kracht zet dan schiet ie uiteindelijk door en dan werkt/voel je de stuurbekrachtiging. Je kunt dan normaal/soepel van links naar rechts sturen. Maar blijft het stuur langer als 3 seconden weer in de rechtuitstand staan begint het van vooraf aan.

Als jet het stuur bijvoorbeeld een hele omwenteling naar rechts(of links) draait en je laat hem daar 10-20 of 30 seconden staan is er niets aan de hand want zodra je verder naar rechts stuurt of terug naar links werkt ie meteen soepel/goed.

Dus enkel vanuit het nulpunt gaat het niet goed. Accu gewisseld met een nieuwe(geen resultaat). Storingen stonden in de EPS maar komen na wissen niet of niet meteen terug.

Zelf zit ik in de hoek van stuurhoek/koppelsensor te denken maar van de andere kant....is het enkel maar een klein vermoeden. Wie herkent dit probleem? Of wat kan ik nakijken/nameten?

Uitgelezen met

Autel Maxisys

Foutcodes

0082 - EPS ; Engine status; faulty signal 0071 - EPS; Power supply; signal to low

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken